tirsdag 10. februar 2009

Testing Testing!!!


Jeg bruker mineral sminke hver dag. Og som jeg har nevnt tidligere er jeg helt frelst i Youngblood sin mineral foundation. Men siden den er en smule dyr tenkte jeg at jeg måtte teste noen av markedets billige varianter og finne ut om det er noen forskjell, og i så fall hvor stor er den?
Så jeg bestemte meg for at jeg skulle sammenligne det litt dyrere til Loreal sin mineralserie. Og jeg skal si det er forskjell!!! Fy søren! Når man skal bruke mineralpudder er det noen punkter som er viktig å tenke på:

1. Dekkevne
2. Farge (Ser den naturlig ut?)
3. Er den bra for huden

Loreal støyk på alle punkter! Den hadde en forferdelig dårlig dekkevne. Og hvis man vil dekke til noen urenheter bare klumper den seg desverre. Så det gjør bare vondt verre.
Fargen var ikke i nærheten av noen hudfarge jeg har sett. Pudderet la seg som et møkkete grått lag på huden og det ble veldig ujevnt. Selv om jeg bare tok et tynt lag.
Og var den bra for huden? Nei! Den gjorde huden tør og ruglete. Den kjentes ut som en tett maske som garantert ikke er bra for en sensitiv eller tør hud. Børsten som følger med gjør heller ingen nytte. den er så stiv at den bare legger igjen striper i sminken og er ubehagelig.
Så invester heller i noen litt dyrere produkter og en god kost. Det er virkelig verdt pengene sine!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar